tisdag 26 februari 2013

Ännu mer choklad

Jag har bestämt mig för att skriva ner vad jag äter varje dag för att jag ska sluta ljuga för mig själv. Jag äter mycket choklad och utöver det ganska vettigt. Men i och med att jag kan äta 100-200 gram choklad per dag så sabbar det min viktminskning. På helgerna blir det lite mer onyttigheter.

Så lite pinsamt måste jag nu erkänna att jag även smällt i mig en Dubbelnougat. Men den ska jag sluta med, innehåller så dåliga fetter så det vore bättre att göra en egen variant av nötmousse och äta. Nötter är ju bra fett.

Dubbel Nougat
 
Denna läckerbit innehåller 295 kcal. Marabous hemsida är jättedålig, de hänvisar till innehållsförteckningen på förpackningen istället för att de lägger upp infon på hemsidan. Dåligt!
 
Innehållsförteckning: Marabous dubbelnougat:
Socker, 25% hasselnötter, vegetabiliskt fett, 9% mandel, kakaomassa, vasslepulver, kakaosmör, skummjölkspulver, smörfett, emulgeringsmedel (sojalecitin, E476), arom.
 
 
Totalt hittills: 1800 kcal
 
Så nu ska jag alltså inte äta mer idag om jag vill gå ner i vikt.
 
Och just nu är jag faktiskt supermätt. Ångrar förstås chokladen jag ätit - så onödigt, men det är precis så jag gör varje dag och tänker att imorgon slutar jag köpa choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar