måndag 25 februari 2013

Resten av igår

Efter lunchen igår så åt jag två citronmuffins, åhh delicious!!! Mumsigt, jag hade kunnat äta två till.

Tog en promenad till på 30 minuter. Duktigt:-)

Sedan var vi till Ikea en sväng och det tog längre tid än vi bestämt så vi åt middag där. Kyckling med ratatouile (hm hur stavas det?) och bearnaisesås. Älskar bea... Så tog jag kokta morötter och en liten skål med sallad. Hyfsat duktig:-)

På kvällen åt jag rostade mackor med ruccola (bra), bregott och ost. Gott, men si så där bra...

Innehållsförteckning

Kycklingfilé: Kycklingfile, vatten, marinad (kryddor (paprika, peppar, lök, vitlök, koriander, chili, timjan, ingefära, persilja), maltodextrine, salt, sackaros, naturliga smakämnen, vegetabilisk olja (solros), surhetsreglerare och citronsyra 8E330), potatisstärkelse, Stabiliseringsmedel (E407a, E451i) och salt.
Grönsaksmix: Morötter, tomater, paprika röd grillad (röd paprika, solrosolja), palsternacka grillad (palsternacka, solrosolja), vatten, raps olja, salt, lök, brunt socker, majsstärkelse (majsstärkelse, svavel dioxid (E223)), chilipasta (chilli peppar, salt, surhets reglerare (E260), sodium bensoat (E211)), vitlök, vinäger, lagerbladsmix (salt, lagerblads extrakt), vegetabilisk buljong
(salt, morot, lök, tomat, broccoli, grönkål, palsternacka, svamp, topioca stärkelse, persilja och solros olja), timjan och vit peppar kryddning (vitpeppar, havssalt, majsstärkelse, chilli extrakt, rapsolja, mono- diglycerid (E471)) .
Bearnaisesås: Vegetabilisk olja, vinäger, äggula, salt kryddor, smärarom, färgämne: betakaroten, konserveringsmedel E202, övriga tillsatser E415.
Uj, uj hur kan en grönsaksmix ha en sååå lång ingredienslista?!? Mycket olja, socker, svaveldioxid, sodiumbensoat...
 
Har ingen aning om hur mycekt kalorier det blev totalt under dagen. Men kanske ungefär så här...
 
2 muffins ca 300 kcal
2 rostade mackor ca 400 kcal
Kycklingrätten ca 500 kcal
 
Oj oj, höll på att glömma lite godis som slank ner också...
chokladpraliner ca 200 kcal
 
Middag och mellis: 1400 kcal
 
Totalt hela dagen ca: 2180 kcal

Kanske inte hela världen om jag var mer aktiv, men nu är jag ju riktigt stillasittande. Ja, fast idag har jag ju faktiskt promenerat totalt 1 timme. Men inte var det särskilt snabbt, jag blev inte svettig.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar