onsdag 27 februari 2013

START VIKT

Idag bestämde jag mig för att det var dags för vägning. Tänkte inte köra med måndagsvägning eftersom det är så alla misslyckade bantare gör. "Jag börjar på måndag", känns ju igen:-)

Men eftersom jag verkligen ska gå ner i vikt denna gång och behålla den så valde jag att väga mig mitt i veckan. Onsdag = perfect match?

Fy fan - jag väger 130,5 kilo

Har gått upp ett kilo sedan jag vägde mig sist. Inte bra.

Det mesta jag vägt någonsin är 132 kilo och det var innan min förra viktminskning. Då märkte jag efteråt vilken dålig kondition jag faktiskt hade. Tyckte inte att övervikten påverkade mitt liv särskilt mycket när jag vägde 132. Nej, visst, snacka om förnekelse.

För någon månad sedan vägde jag 125, så jag är jäkligt besviken på att jag gått upp 5 kilo istället för ner. Men det är för mycket ursäkter och uppskjutanden. Jag måste inte men jag vill förändra min vikt igen och nu för alltid.

Hellre träningsmissbrukare än matmissbrukare. Även om vägen är jäkligt backig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar