tisdag 26 februari 2013

Chokoholic

Oj, oj blev såååå sugen på choklad så nu har jag ätit upp en 100 gram Salmiakki. Den är livsfarligt GOD. Om du inte ätit den så köp den inte, sedan är du fast, så god är den.


Snabbt slängde jag i mig den också, 500 kcal till.

Totalt hittills cirka 1500 kcal


Bara för att bli lite mer ordentlig så lägger jag upp innehållsförteckningen också. Kanske jag inte vill ha den mer då

Salmiakki


Innehållsdeklaration:
Socker, helmjölkspulver, kakaosmör, glukossirap, kakaomassa, vasslepulver, skummjölkspulver, aromer (bl.a. lakrits), ammoniumklorid (salmiak), emulgeringsmedel (sojalecitin), koksalt, färgämne (E153). Minst 30% kakao i mjölkchokladen. Kan innehålla små mängder hasselnötter.

Vikt:
100g

Näringsvärde per 100g/ml:
Energi1970kJ/ 470kcal
Protein6,0 g
Kolhydrat62 g
Fett22 g
Allergiinformation
GlutenNej
SojabönorJa
NötterSpår

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar