torsdag 21 mars 2013

Apropå midjemått

Om jag mäter min midja på smalaste stället så är den bara 104 cm, känns ju lite bättre.

Kollade på en storleksguide och då ska man mäta på smalaste stället. Hur som helst så ville jag kolla vilket midjemått man ska ha för att komma i storlek M, dvs stl 40 och det är 76 cm. Hmm, känns som ett mål långt borta.

Nu ligger jag på storlek 2-3 XL beroende på var jag mäter. Så jag får sikta in mig på XL i första hand. Det är midjemått 89-94 cm.

Så 10 cm i midjan (på smalaste stället:-) borde ta 8-10 veckor att bli av med. Inte helt fel. Nu är det vecka 12 och om jag lägger på 10 veckor hamnar jag i vecka 22. Det är slutet på maj. Skulle vara toppen att vara smalare till dess!

Hittade en tjej på nätet som kört itrim i 20 veckor. Vilken skillnad...

Min figur påminner en hel del om den till vänster.




 

2 kommentarer:

  1. Hej, hittade precis din blogg! Äntligen någon i min viktklass, ska bli spännande att följa din resa!
    Jag har toppat på 140, kom igång på allvar med xtravaganza vid 133 och väger nu (3 månader senare) 110kg. Lång väg kvar, men de 23 kilona som försvunnit har gjort det enormt mycket lättare att orka motionera och röra på sig.

    Kämpa på, det här kommer du att fixa! Jag är precis som du livrädd för en operation...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade precis hit o undrar hur det går för dig? Kämpar själv med övervikten o stått still i 1 år nu :-(
    Kanske vi kan peppa varandra?

    /C
    http://carusasviktblogg.wordpress.com/

    SvaraRadera