söndag 10 mars 2013

Dagens vikt

Igår var det fullt upp hela dagen. Vi ska snart flytta så det var packning, försäljning på blocket och rensning. Vi har gjort högar; slänga, spara och sälja.

Åt sallad ute till lunch och lät bli att köpa en massa choklad som lördagsgodis. Åt en liten skål snacks och 4 rutor mörk choklad. Kände mig duktig!

Idag tyckte jag att det var dags att ställa sig på vågen igen. Inget har hänt, men så har jag ju inte valt någon viktstrategi ännu heller.

Dagens vikt: 130,2 kg, ett riktigt fetto alltså.

Tog ett midjemått också och min tjusiga obefintliga midja är 117 cm. Nå, ja om jag mäter på smalaste stället så är jag 108 cm, men nu mäter jag vid naveln så jag vet var jag mätt, och det är bredaste stället.

Ska ladda mentalt för att ta tag i vikten ordentligt och välja en strategi. Finns ju så mycket att välja på; gi. lchf, viktväktarna, itrim, xtravaganza, cambridge viktprogram, slanka, viktväktarna.. och säkert några till. Det enda jag absolut inte ska göra är magoperation, gastric bypass. Jag vägrar, jag ska gå ner i vikt på naturlig väg.

Vem är snyggast? Vem mår bäst? Vem kommer leva frisk längst?  Inget svårt val...


 

1 kommentar:

  1. Båda är lika fina, den till höger kanske är lyckligare och mer harmonisk medan den till vänster kanske stressar, har magsår etc. Man kan inte bedöma eller jämföra så, det är inte sunt :)

    Jag försöker själv gå ner i vikt, vägt 115 kg (egentligen mer men 115 är dokumenterat hos läkare). Gått ner en del av det jag vill bli av med, men när jag hade gått ner 34 kg så hade jag blivit så fanatisk, elak mot mig själv och min kropp att jag drabbades av yrsel och svimningar.

    Blodtrycks fall etc och bröt först revben, sen ett halvår efter höger fotled. Så det gäller att hitta en balans och vara snäll mot sin kropp och själ, vad jag försöker säga är att skynda långsamt och fixera inte dig på siffror eller hur andra ser ut.

    Varje litet framsteg på en dag är så mycket bättre än dagen före, vikten kom inte på en dag och det kommer ta mer än en att bli av med den!

    Kram och lycka till,

    SvaraRadera