söndag 6 juli 2014

Mellis 360 kcal

Produktbild Kvarg Citron
Grymt god och söt. Jag ska snart åka och handla och ville inte åka hungrig. Då brukar det sluta med annat än den nyttigare maten.

Måste ha något annat mellanmål framöver. Har kollat olika alternativ och skyr är i alla fall bättre per förp än Valio och Arlas vaniljyoghurt.

VaniljEnergi per Skyr; 120 kcal, 16 g protein, 13 g socker,

Valios vanilj kvarg ger 360 kcal per st, 14,4 protein, 32 g socker

Så skyr är bättre än Valio. Den innehåller 160 gram jmf med 200 gram för Valio.


Arla Ko® Mild Yoghurt VaniljsmakArlas vaniljyoghurt då? Om jag äter 200 gram så ger den 180 kcal, 17 g socker och 8 g protein.

Arla Ko® Mild Lättyoghurt VaniljArlas lättyoghurt om jag äter 200 gram ger
120 kcal, 17,2 gram socker och 8 gram protein.

Har testat förut och då höll jag mig mer mätt på normalprodukten än på lättvarianten.

Arla Ko® Ekologisk Mild Yoghurt Naturell200 gram ger 130 kcal, 7,2 g protein, 7,6 g socker

Naturell yoghurt är vinnaren. Inte så otippat kanske, men, men.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar